10 Temmuz 2014 Perşembe

Hızlı Okuma Teknikleri

  

Arkadaşımla birgün cafede sohbet ederken yine kitaplardan açıldı konu. ‘Ne okuyorsun’ diye sordum ve çantasında ki kitabı gösterdi bana.
Hızlı okumayla ilgili bir kitaptı. Kitabı incelediğimde yazılan yorumları okudum her zaman ki gibi. Orada hızlı okuma kurslarına giden insanları gördüm. Sonra bi an düşündüm ‘insan neden hızlı okuma kursuna gider ki’ yada hızlı okuma tekniklerini bir kitaptan öğrense ne fayda sağlayabilirdi.
                Daha sonraları kitap okuduğum her gün düşünmeye başladım ve bir yandan da hak vermeye. Aslında okuduğumuz kitabı ne kadar sürede ve ne fayda da okuyabiliyoruz bu önemliydi. Bunun dışında sadece okumak için değil, okulda sınavlarımıza çalışırken, acil bitirmemiz gereken işler olduğunda da bunların faydalarını hep görecektik.
               
Sonra bende başladım araştırmaya hızlı okuma tekniklerini, bunun yanı sıra tekrar başa dönüp kaldığımız yeri bularak devam etmemek için anlayarak okumayı araştırdım. Birgün ara versek kitaba hemen nerede kaldığımızı unutup başlara doğru döneriz hep. Bunu azaltmak lazımdı zira büyük zaman kaybıydı.

Bende konuyu biraz araştırdım ve derleme bir yazı hazırladım kendimce :)

İlk önemli olan şey, okumaya karar vermek. Elimize kitabı alıpta ya telefonla ya televizyonla yada başka şeylerle ilgilenmeden kitap okumaya tam karar vermek.

Uzun bir süre okumaya ara vermemekte lazım, günde 1 sayfa bile olsa okumaya gayret göstermeli.

- Konsantrasyon
- Okumak için veya ders çalışırken uygun bir ortam
- Kafanızda sorunlar varken okumaya başlamak sağlıksız olur zira bir türlü konuyu toparlayıp özünü anlayamayız. O yüzden biraz kendimize zaman verip düşünceleri
dağıtmalıyız kafamızda.
- Ve aklımızda bir iş varsa mutlaka onu bitirip başlamalıyız okumaya, okurken odaklanamayacak sürekli o işe kafamız takılacaktır.
- Yatarak kitap okumakta çok sağlıklı gelmiyor bana zira mutlaka bir yorgunluk veya uyku çöküyor insana, bu nedenle doğru şekilde okumaya özen göstermeli.
- Ve kitabı çok aşağıda tutmamalıyız, başımız aşağıda oldukça baş dönmesi yapabiliyor.
- Mutlaka aralıklarla okumaya özen gösterin, ufak teneffüsler verilmeli.
- Okurken bir hedefiniz olsun, mesela bugün 50 syf. okuyacağım gibi.
- Okuma mesafemiz en az 30-35 cm. olsun.
               
Evet bunun gibi bir sürü madde sıralanabilir ama en önemlisi şuan bu yazıyı sıkılmadan okumanız J
Ve her kitap bir hikayedir.
Kitabın kapağını kapattığınızda o huzuru hissedin.

Ne demiş Cemil Meriç;

‘’ Kitap bir limandı benim için. Kitaplarda yaşadım ve kitaplardaki insanları sokaktakilerden daha çok sevdim.’’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder